19. oktoobril võtsime üle tüki aja koos Kristi Saarega ette Interactive Brokers’i veebiseminari tegemise. Viimase aasta-pooleteise jooksul on seal muutunud ikka omajagu. Näiteks on meid teenindav Interactive Brokers’i filiaal kolinud vahepeal Brexiti tõttu Suurbritanniast Ungarisse, olulised muutused on toimunud tehingutasude skeemis ning värske välimuse on saanud ka mõned platvormid.
Igatahes seekordne veebiseminar oli mõeldud neile, kes alles kaaluvad konto avamist välismaakleri juures. Samuti neile, kel see mõte on juba pikalt peas haudunud, kuid pole seni olnud julgust konto avamist iseseisvalt ette võtta.
Meil mõlemal Kristiga on IB konto avatud juba aastaid. Mina alustasin välismaakleri juures eraisiku kontoga juba 2016. aastal. Ettevõttele avasin IBs konto 2018. aasta lõpus. Meil mõlemal on ka oma põhjused, põhimõtted ja strateegiad, mille jaoks me välismaakleri kontot kasutame. Ka sellest kuuled veebiseminaril.
IB kontot juba omavale ja aktiivsele investorile kulub kindlasti marjaks ära “Välismaakler Interactive Brokers praktikule” nime kandev veebiseminari salvestus.
Kuigi kodumaised pangad on oma aktsiatehingutele rakenduvaid tasusid viimastel aastatel kärpinud, on olulised muutused toimunud ka välismaakler Interactive Brokers hinnakirjas. Kohe nii olulised, et välismaiste aktsiatega tehinguid tehes pole teatud juhtudel kahtlust ka, milline maakler on täna soodsaim.
Seminaril saad teada:
• kellele Interactive Brokers sobida võiks,
• mis maakleriga täpsemalt tegu, mis on taust,
• mis on hiljutised muutused hinnakirjas ja IB kolimine Ungarisse
• kas avada konto eraisikuna või ettevõttele,
• kuidas käib konto avamine ja mis dokumente selleks vaja on,
• kuidas käib raha kontole sisse ja sealt välja kandmine,
• mis vahe on tavakontol ja margin kontol,
• millised värsked piirangud kehtivad valuutavahetusele,
• mida omale kontot seadistades silmas pidada,
• milline see platvorm üldse välja näeb,
• kuidas kajastada tehinguid eraisikuna ja firma raamatupidamises,
• kuidas ja kust leida vajalikku infot tehingustatistika kohta ehk raportite ülevaade.
Veebiseminari toimus 19. oktoobril 2021. Veebiseminari salvestuse saad omale soetada alljärgneva ostunupu kaudu.
Pärast ostukorvi tellimuse kinnitamist, kontaktinfo sisestamist ja pangalingi vahendusel makse tasumist jõuab juhend veebiseminari järelvaatamiseks automaatselt Sinu e-mailile. Juhul kui seda ligikaudu 5 minuti jooksul juhtunud ei ole, siis kiika igaks juhuks ka rämpsposti ja pakkumiste kataloogidesse. Küsimuste korral võta ühendust blogi kontaktivormi kaudu.
Mind koliti Iirimaale.
Väga huvitav. Ma olen siin viimasel ajal kuulnud paari näidet, kus Brexiti järel Luksemburgi harusse viidud kontosid koliti nüüd ikkagi IBCE juurde ehk Ungarisse.
Minu Lynx-i Soome konto viidi samuti Interactive Brokers Ireland alla.
Kui tegu Lynx’i kontoga, siis seda ma täitsa usun, et selle loogiline sihtkoht on Iirimaa. Igatahes aitäh, et jagasid!
Nii mulle kirjutati aasta alguses. Võibolla vahepeal veel kuskile kolitud. Kust seda kontrollida saab?
The transfer of your account from Interactive Brokers U.K. Limited (“IB-UK”) to Interactive Brokers Ireland Limited (“IB-IE”) is now complete. You may log into your IB-IE account with your existing credentials and resume operation of your account.
Kõige lihtsam viis on see kui logid sisse Account Management Home lehele ja võtad Reports sektsioonist lahti mingi raporti. Seal on päises kohe kirjas, millise filiaaliga tegu.
Kas saaks veidi tasuta nõu. Mind ei lastagi kohe sisse. Kas väike OÜ, kes kellegile mingeid finantsteenuseid ei paku, on loodud isiklike varade halduseks, peab vastama MiFIR’i osas
“NO, the Legal Entity is NOT an Investment Firm subject to MiFIR”
või
“YES, the Legal Entity is an Investment Firm subject to MiFIR”
?
Siin ekraanitõmmis: https://www.upload.ee/image/13539257/mifir.png
Pakun, et “no” aga samas kui valesti vastata, siis võib ilmselt konto sulgemisega lõppeda.
Antud juhul on vastus ei ehk ei ole finantsteenuseid pakkuv firma. Võib juhtuda, et sa oled ka juba kusagil varem rajalt kõrvale kaldunud ja nüüd sind käsitletaksegi kui finantsteenuseid pakkuvat firmat. See selgub järgmiste küsimustega.
Sain sisse ja raportite all
Interactive Brokers Ireland Limited
2 Dublin Landings, North Wall Quay North Dock, Dublin D01
Juu siis vedas mul.
Tore, et said sisse.
Kas sooduskood kehtib ka firma konto avamisel?
Jah, kehtib. Seal on lisaks teatud tingimused varade mahu osas järgmise 12 kuu jooksul. Sellest lähemalt juba veebiseminaril.
Lihtsalt infoks, et proovisin täna webinar välja käidud kahte sooduskoodi ja mõlema juhul andis valikuks ainult eraisiku konto loomise. Kui proovisin IB avalehe kaudu, siis oli ka firma konto tegemise võimalus
Selge pilt, tänud, et infot siia jagasid!
Nii, kas need, kes maha magasid, saavad seda asja kuidagi järelvaadata ka?
Jah, ikka! Selles samas postituses saadki osta järelvaatamise pääsme. Juhised tulevad siis automaatselt sulle meilile.
Kui videos näidatavad ja reaalselt mul konto tegemisel olevad asjad on veidi erinevad, siis kas võib küsimusi otse siia alla postitada?
Jah, ikka võid ja püüan vastata.
Veebiseminar tellitud ja vaadatud. Sain konto loodud ja hakkasin esimest tehingut tegema. Saan sellise teate, kui soovin ostutehingut sooritada MiFIR 2: account does not have a short code assigned
Mis see tähendab ja mida ma tegema peaksin?
IB on taas veidi nüüd oma portaali muutnud, aga kui ma ei eksi, siis võib tegu olla: a) vajadusega sisestada LEI kood kui tegu ettevõtte kontoga või b) määratleda enda kui kliendi kuuluvus ja anda IB-le MiFIR raporteerimise volitused.
Tegu ettevõtte kontoga ja LEI kood sai sisestatud konto loomise ajal. Praegu võtsin Settingute alt lahti EMIR & LEI Information. Seal selline tekst There is already a pending/in-process LEI validation request for this applicant. No further action needed. Your Account Management will be updated with your LEI when it is validated. Date of Request: 2022-03-06 00:00:00
Seega neli päeva tagasi sisestatud. Ilmselt läheb selle LEI koodi kinnitamisega kauem aega lihtsalt?
Huvitav, veidi pikk aeg sellise lihtsa asja kohta, aga võib-olla siis tõesti. Võid proovida neile chatis kirjutada. Sealt saab tavaliselt kõige kiiremini vastuse kätte.
Chatist sain nüüd nii palju teada, et nemad kontrollivad LEI koodi gmei utility lehel https://www.gmeiutility.org/index.jsp ja mingil põhjusel seal minu ettevõtte LEI koodi ei leia. Googeldasin veel erinevaid lehti ja mujal igal pool leiab koodi järgi ettevõtte üles ja just sellel lehel ei leia. Soovitas helistada Euroopa supporti. Isegi ei tea kuhu siis nüüd helistada ja kui kaua seal ootejärjekorras tuleb olla.
Ehk on alustuseks lihtsam võtta ühendust selle firmaga, kust LEI koodi tellisid ja kurta seal oma muret.
Nagu ka veebiseminaril jutuks oli, siis oluliselt maksuefektiivsem on IBs toimetada ettevõtte kontoga. Kui oled ettevõtte alt investeerimisega tegemas esimesi samme ja abi investeeringute raamatupidamise osas teretulnud, siis võib sulle sobida minu poolt värskelt ellu kutsutud raaamatupidamisbüroo MagInvest investori pakett. Mugav lahendus ja läbipaistev hind.
Samas kui investeerid ettevõtte alt, millel on ka aktiivne majandustegevus, siis leiad raamatupidamise vallas abi siit.